מקלב מוחה: "זהו חוסר הבנה לומר כי הפרשת תרומות ומעשרות הם 'בזבוז'" 

    דוד לזר 1 Comment on מקלב מוחה: "זהו חוסר הבנה לומר כי הפרשת תרומות ומעשרות הם 'בזבוז'" 
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אי אפשר לומר על מצוות הפרשת תרומות שזהו בזבוז, ומשפטנים שאינם מבינים דבר בהלכה ויהדות מוטב שלא יתיימרו לפרסם דו"ח ביקורת מקצועי כביכול". כך אמר הבוקר ח"כ אורי מקלב לנציגי משרד מבקר המדינה, במהלך דיון שקיימה הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת בנוגע לפרק שפרסם המבקר בדו"ח האחרון ובו הוא מייחס לעודפי פירות וירקות בישראל.

    במהלך הדיון גוננו נציגי משרד מבקר המדינה על הדו"ח בו הם קבלו על כמות הפירות והירקות המופרשים לתרומות ומעשרות וטענו כי בשל הקפדת הכשרות וריבוי גופי כשרות קיים "בזבוז" של פירות וירקות במה שהגדירו "בל תשחית". ח"כ מקלב שזעם על אופן הצגת הדברים, הדגיש כי "לא נזרק אף גרם מיותר מעבר לדרישות ההלכה".

    "הדו"ח כולו משקף חוסר הבנה בסיסית, חוסר ידע הלכתי וחוסר רגישות כלפי המצוות. מי שאינו מבין בהלכה אינו יכול לטעון טענות שכאלה, משום שההלכה היא זו שדורשת מאיתנו 'בל תשחית", אמר ח"כ אורי מקלב. "לא ייתכן שדו"ח רשמי שנכתב במדינה יהודית קורא לתרומות ומעשרות 'אובדן והשמדת מזון'. האם השלב הבא יהיה דו"ח על שיעורי הטריפה בשחיטת בעלי חיים? האם זה יהיה דו"ח על בזבוז שמן בהדלקת נרות חנוכה? אם אלו הדו"חות, אנחנו כבר לא צריכים להביא דוגמה לבורות ביהדות וחוסר הבנה מהשלטון הטורקי שביקש לפרק את הסוכה אחרי שבעה ימים. יש פה דוגמה עדכנית".

    .



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "בל תשחית" ? חוצפה ! על השמדה יזומה של פירות וירקות בעידוד משרד האוצר אין "בל תשחית" אבל מעשרות יש ?!!!!